Întrebări frecvente SMS recurent

1. Ce sunt donațiile recurente prin SMS?

Donațiile recurente prin SMS sunt donații lună de lună, în valoare de 2 euro, care se efectuează automat, din momentul în care donatorul trimite codul de abonare, până în momentul în care donatorul trimite codul de oprire a donației.

2. Cine poate desfășura o campanie de atragere donații prin SMS recurent?

Pot desfășura campanii de atragere de fonduri prin SMS recurent organizațiile care, pe lângă, criteriile de eligibilitate necesare unei campanii de donații unice, îndeplinesc și următoarele criterii:

  • au desfășurat cel puțin o campanie de donații unice prin SMS;
  • demonstrează că lucrează cu numere mari de donatori individuali (număr de donatori, baze de date cu care operează, planul de comunicare cu donatorii individuali, instrumente de comunicare cu donatorii individuali);
  • sunt autorizați ca operatori de date cu caracter personal;
  • pot răspunde telefonic și pe e-mail, cel puțin în timpul orelor de program, la întrebările donatorilor pe toată durata campaniei de donații (inclusiv după perioada de recrutare). În afara orelor de program, mesajele donatorilor trebuiesc înregistrate, iar donatorii trebuiesc contacatatți pentru un răspuns în primele 8 ore lucrătoare.

 

3. Pe ce perioadă se desfășoară o campanie de atragere de fonduri prin SMS recurent?

Campania de atragere de fonduri prin SMS recurent începe în momentul în care codul de abonare este alocat organizației și se încheie atunci când au rămas mai puțin de 200 de donatori care nu s-au dezabonat SAU când campania a trecut de a doua lună de desfășurare și are sub 200 de donatori recurenți.

4. Care sunt costurile unei campanii de atragere de fonduri prin SMS recurent?

Costurile pentru campania de SMS recurent sunt:

  • 0.156 eur+TVA/donație – costuri cu operatorii de telefonie mobilă și cu integratorul tehnic;
  • 0.01 eur+TVA/donație- mesajul de mulțumire pe care donatorii îl primesc după fiecare donație ;
  • 0.05 eur+TVA/abonare- costul mesajului pe care donatorul îl trimite cu codul de abonare (mesajul este gratuit pentru donator) ;
  • 0.05 eur+TVA/dezabonare- costul mesajului pe care donatorul îl trimite cu codul de dezabonare (mesajul este gratuit pentru donator) ;
  • 0.02 eur/donație – costuri cu platforma DONATIE.RO.

 

5. Organizația poate cunoaște identitatea donatorilor recurenți?

Donatorii prin SMS sunt anonimi, iar numărul de telefon al donatorilor recurenți prin SMS poate fi cunoscut doar dacă aceștia nu comunică refuzul de a fi contactați de către organizație.

Ținând cont de faptul că donatorii recurenți investesc lunar în programele organizației, există o procedură prin care donatorii care doresc acest lucru, pot fi contactați.

Etapele pentru contactarea donatorilor sunt :

  • La cererea organizației care desfășoară o campanie de atragere de donații prin SMS recurent, integratorul tehnic trimite un mesaj SMS tuturor donatorilor. În acest mesaj, sunt înștiințați că organizația ar dori să îi contacteze pentru a le mulțumi pentru donație și li se oferă posibilitatea de a opta să nu fie contactați.
  • Organizația primește lista cu numerele de telefon ale donatorilor care nu au optat să nu fie contactați au optat sa fie contactati, după care poate contacta telefonic donatorii.
  • Organizația este obligată să ceară și consimțământul verbal pentru convorbire, chiar de la începutul acesteia.
  • Dacă donatorul decide să ofere datele sale de contact (nume, adresă poștală, adresă de e-mail), organizația le poate colecta DOAR în scopul comunicării cu donatorul și cu condiția respectării legislației în privința protecției datelor cu caracter personal.

Trimiterea de mesaje de cerere a permisiunii și răspunsurile prin SMS ale donatorilor implică niște costuri de minim 0.04 eur+TVA/donator și de maxim 0.10+TVA/donator, în funcție de existența sau nu a răspunsului prin SMS al donatorului.

Toate aceste etape și costuri vor fi evidențiate în contractul dintre organizație și platformă.

Partner logo