2 secunde, atât îți ia să trimiți un SMS și să ajuți organizația care luptă pentru cauza în care crezi. Află mai multe detalii despre donațiile prin SMS și modul în care au produs o schimbare, de la renovarea spitalelor și sprijinirea adulților cu boli grave, până la dezvoltarea de proiecte educaționale și sociale pentru oamenii din categorii defavorizate.

Despre donațiile prin SMS

Donatie.ro este platforma ce ajută organizațiile să inițieze campanii și să strângă fonduri într-o manieră ușoară și transparentă, prin oferirea unui număr unic și scurt de SMS. Donatorii au astfel acces rapid și ușor, donația realizându-se în câteva secunde, în timp ce organizațiile află în timp real câte donații au primit.  

Platforma a fost lansată în 2012, reușind în ultimii șase ani să adune peste 6 milioane de donații prin SMS, promovând numeroase campanii. În toți acești ani am îmbunătățit constant procesul, ajutând organizațiile, precum și donatorii. Spre exemplu, în anul 2013 am venit în ajutorul donatorilor introducând opțiunea de donație recurentă de 2 EUR, extinsă în 2016 și pentru donațiile de 4 EUR. Prin această opțiune, donatorii pot să doneze lunar, fără să fie nevoiți să trimită în plus vreun SMS.

Din dorința de a oferi românilor posibilitatea de a dona ușor și cu impact, lucrăm cu patru companii de telefonie mobilă (DIGI Mobil, Orange România, Telekom Romania Mobile și Vodafone România).

Tipuri de donații prin SMS

Numerele de SMS sunt limitate, organizațiile trecând printr-un proces transparent de selecție pentru a demonstra că au capacitatea de a folosi campaniile într-un mod eficient. Raportul anual recent, un istoric bun de relaționare cu donatorii și de implementare a proiectelor pe care le anunță reprezintă criterii ce denotă siguranța organizațiilor și valoarea lor ca parteneri sociali.

După validare, organizațiile au la dispoziție două tipuri de campanii de donație: unice (one time) și recurente. Campaniile de donație unice durează maximum șase luni și includ avantajul de primire a mai multor SMS-uri din partea donatorilor. Campaniile de donație recurente se efectuează automat în fiecare lună, din momentul în care donatorul trimite codul de abonare până în momentul în care decide să trimită codul de oprire a donației. Valoarea donației este stabilită de organizație, fiind de 2 sau 4 EURO.

Evoluția fiecărei campanii poate fi urmărită în timp real pe www.donatie.ro, atât de organizație, cât și de donatori. Numărul de donații realizate este constant vizibil, iar rezultatele campaniei sunt prezentate la încheierea acesteia.

Anatomia unui SMS 

Dintr-un SMS de 2 euro, costurile nu vor depăși 10%:

  • 0,01 euro mesajul de mulțumire trimis donatorului
  • 0,156 euro + TVA costuri de operare ale companiilor de telefonie mobilă și ale integratorului tehnic
  • 1,8008 Euro, suma direcționată cauzei

*Pentru cazuri individuale și dezastre naturale nu se percepe nicio taxă de operare

Costurile pentru înscrierea campaniei pe platformă sunt de 250 EUR + TVA/campanie și nu depind de numărul de donații prin SMS.

Banii strânși din donațiile de SMS-uri sunt virați către organizații după facturarea, respectiv după colectarea de la clienții celor patru operatori de telefonie mobilă. Prima tranșă, de aproximativ 80%, dar nu mai mică de 50%, e virată organizațiilor la 70 de zile de la încheierea campaniei, iar restul, de aproximativ 20%, e virată la colectarea de la clienți.

Organizațiile neguvernamentale care folosesc platforma donație.ro, fie pentru campanii prin SMS, fie pentru Debit Direct, sunt selectate în urma unor criterii stricte de transparență și responsabilitate financiară. Au raport anual recent, au un istoric bun de relaționare cu donatorii și de implementare a proiectelor pe care le anunță. Îndeplinirea acestor criterii minime este dovada că sunt organizații sigure și parteneri sociali valoroși.